Potraviny, které nakopnou metabolismus

Metabolismus, nebo také látková výměna je většinou ovlivněna zejména geny, a pokud pracuje správně, máte vyhráno. Správné fungování metabolismu vám zajistí, že nebudete muset řešit problémy se zažíváním či s hubnutím.

Někdy může být metabolismus trochu línější, takže potřebuje tak trochu nakopnout. K tomu Vám bohatě postačí, když budete správně jíst, metabolismus se zrychlí a tuky se budou spalovat mnohem rychleji.

Vaječné bílky

Obecně vzato, jsou bílky jedním z nejlevnějších a nejdostupnějších nakopávačů. Můžete je konzumovat vařené, šlehané, sázené, syrové, prostě jak Vám chutnají. Bílky jsou bohaté na BCAA, což jsou rozvětvené aminokyseliny (valin, leucin a isoleucin), které skvěle povzbudí metabolismus. Vedle těchto aminokyselin jsou bílky zdrojem bílkovin a vitaminu D.

Voda

Dodržování pravidelného a dostatečného pitného režimu je pro naše tělo nezbytné. Dehydrovaný organismus, k čemu nejčastěji dochází v letních měsících, může metabolismus zpomalit z tzv. úsporných důvodů. Nejlepší co můžete pro jeho opětovné nastartování udělat, je pití ledové vody. Díky ledové vodě bude muset tělo vynaložit mnohem více energie, aby si vodu samo ohřálo až na tělesnou teplotu. Spálíte tak více kalorií a v podstatě zcela bez práce.

Káva s kofeinem

Kávu snad není potřeba blíže rozebírat, důležité je hlavně to, že stačí, když vypijete 1 šálek kávy s kofeinem denně a zrychlíte si tak svůj metabolismus.

Bílé maso

Pro spalování tuků je nepostradatelné železo, které se nachází v kuřecím, králičím a krůtím mase. Pokud je v těle nedostatek minerálů, které potřebujeme, dojde k výraznému zpomalení metabolismu. Je vhodné, když během dne zkonzumujete 3 až 4 porce potravin, které obsahují železo.

Zelený čaj

Tento čaj je známý tím, že obsahuje antioxidanty, čímž tělu prospívá mnoha způsoby. Obsahuje však také Epigallocatechin gallat, což je látka která podporuje rychlejší spalování tuků. EGCG (Epigallocatechin gallat) je v zeleném čaji obsaženo ve velmi vysoké koncentraci.

Chilli papričky

Papričky jsou charakteristické svou pálivou chutí, a nejen, že nás dokážou pořádně pálit v puse, ale díky obsahu kapsaicinu, který je odpovědný za jejich pálivost, dokážou rozpálit náš metabolismus na vysoké obrátky a spalovat tak tuky jak o život. Pokud chcete svůj metabolismus opravdu probudit, pak si dopřejte každý den 1 lžíci nasekané chilli papričky na jedno ze svých jídel. Vedle kapsaicinu jsou také bohaté na vitamin C.

Mléko

U mléka je podstatné jediné, a to obsah vápníku. Díky jeho konzumaci pomáháte svému tělu zefektivnit metabolizování tuku.

Celozrnné těstoviny a pečivo

Díky celým zrnům se spálí mnohem více tuků, neboť tělo musí vynaložit větší úsilí na jejich rozložení. Strávit nesemletá zrna je tak pro něj mnohem náročnější. Nehledě na to, že jsou tyto celozrnné potraviny bohaté na vlákninu.

Luštěniny

Vzhledem k tomu, že obsahují železo (např. čočka), jsou pro náš metabolismus vítaným pomocníkem. Spalování tuků se díky jejich konzumaci zrychlí a naopak se zmírní případné přibývání na váze. Když si dáte třeba 1 šálek čočky denně, bude obsahovat asi 35% z doporučené denní dávky železa.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.