Dieta – jak při ní snadno zahnat hlad?

Každý, kdo někdy držel nějakou dietu, dobře ví, že je těžké vytrvat, když Vás najednou přepadne hlad. Je známo, že pocit hladu míváme i tehdy, když hlad vůbec nemáme. Říká se, že je to ještě malý pozůstatek jeskynních lidí, kteří jedli, aby měli zásoby na přežití horších času.

Přestože nás se to netýká, tento reflex v sobě máme zakořeněný stále. Existuje však řada triků, jak takový nezřízený hlad udržet na uzdě.

Co spolehlivě zažene hlad?

  1. Polévky – o polévce se říká, že je grunt. Podává se vždy před hlavním jídlem a dokáže skvěle zasytit, díky čemuž sníte zhruba o 20% menší porci, než bez polévky. Vsaďte spíše na vývary, které mají méně kalorií.
  2. Bílkoviny – výtečné jsou na hlad ořechy a různá semena. Dejte si je samotné ke svačině, nebo si s nimi posypte salát, či je přidejte k cereáliím u snídaně. Kdo si dává ke svačině bílý jogurt, může je dát i do něj. Vhodné jsou také luštěniny, zejména čočka a fazole. Nejsou finančně náročné, jsou málo tučné a bohaté na bílkoviny.
  3. Vláknina – bez ohledu na to, jestli jí budete konzumovat přirozenou cestou z potravy či třeba v sušené formě, jež zakoupíte jako potravinový doplněk, zasytí Vás a zažene tak pocit hladu. Skvělým zdrojem je ovoce a zelenina, ale také rýže, těstoviny a celozrnné pečivo. Takový zeleninový salát s těstovinami je vlákninová bomba.
  4. Žádný spěch – hlavně do sebe nesmíte jídlo naházet jako chleba do pece. Jezte v klidu, pomalu, pečlivě žvýkejte a nijak nespěchejte. Mozek totiž potřebuje čas, aby si mohl uvědomit, že už nemáte hlad, neboť Váš žaludek vyšle signál o sytosti až zhruba půl hodiny poté, co začnete jíst. Bývá dobré jíst s někým dalším, je totiž dokázáno, že pak jíme pomaleji a sníme toho mnohem méně.
  5. Zábava – odborníci tvrdí, že v řadě případů se cpeme jen proto, že se nudíme a nikoliv z důvodu hladu. Zkuste se nějak zabavit, něco si přečtěte nebo zahrajte, projděte se nebo se pusťte do úklidu. Důležité je, abyste se nepřejídali.

Pár tipů na svačinky mezi jídly

  • Ovesné placky s vejcem natvrdo a smetanovým sýrem
  • Hrst sójových ořechů s cherry rajčátky
  • Mísa zeleniny se lžící dipu z jogurtu
  • Celozrnný chléb s libovým kuřecím masem a čerstvým salátem

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.