Dieta – jak při ní snadno zahnat hlad?

Rate this post

Každý, kdo někdy držel nějakou dietu, dobře ví, že je těžké vytrvat, když Vás najednou přepadne hlad. Je známo, že pocit hladu míváme i tehdy, když hlad vůbec nemáme. Říká se, že je to ještě malý pozůstatek jeskynních lidí, kteří jedli, aby měli zásoby na přežití horších času.

Přestože nás se to netýká, tento reflex v sobě máme zakořeněný stále. Existuje však řada triků, jak takový nezřízený hlad udržet na uzdě.

Co spolehlivě zažene hlad?

  1. Polévky – o polévce se říká, že je grunt. Podává se vždy před hlavním jídlem a dokáže skvěle zasytit, díky čemuž sníte zhruba o 20% menší porci, než bez polévky. Vsaďte spíše na vývary, které mají méně kalorií.
  2. Bílkoviny – výtečné jsou na hlad ořechy a různá semena. Dejte si je samotné ke svačině, nebo si s nimi posypte salát, či je přidejte k cereáliím u snídaně. Kdo si dává ke svačině bílý jogurt, může je dát i do něj. Vhodné jsou také luštěniny, zejména čočka a fazole. Nejsou finančně náročné, jsou málo tučné a bohaté na bílkoviny.
  3. Vláknina – bez ohledu na to, jestli jí budete konzumovat přirozenou cestou z potravy či třeba v sušené formě, jež zakoupíte jako potravinový doplněk, zasytí Vás a zažene tak pocit hladu. Skvělým zdrojem je ovoce a zelenina, ale také rýže, těstoviny a celozrnné pečivo. Takový zeleninový salát s těstovinami je vlákninová bomba.
  4. Žádný spěch – hlavně do sebe nesmíte jídlo naházet jako chleba do pece. Jezte v klidu, pomalu, pečlivě žvýkejte a nijak nespěchejte. Mozek totiž potřebuje čas, aby si mohl uvědomit, že už nemáte hlad, neboť Váš žaludek vyšle signál o sytosti až zhruba půl hodiny poté, co začnete jíst. Bývá dobré jíst s někým dalším, je totiž dokázáno, že pak jíme pomaleji a sníme toho mnohem méně.
  5. Zábava – odborníci tvrdí, že v řadě případů se cpeme jen proto, že se nudíme a nikoliv z důvodu hladu. Zkuste se nějak zabavit, něco si přečtěte nebo zahrajte, projděte se nebo se pusťte do úklidu. Důležité je, abyste se nepřejídali.

Pár tipů na svačinky mezi jídly

  • Ovesné placky s vejcem natvrdo a smetanovým sýrem
  • Hrst sójových ořechů s cherry rajčátky
  • Mísa zeleniny se lžící dipu z jogurtu
  • Celozrnný chléb s libovým kuřecím masem a čerstvým salátem

 

(Visited 12 times, 1 visits today)

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.