TOP 3 tipy – jak lepe usnout

Všichni víme, že nedostatek spánku není pro náš organismus nic dobrého. Zejména ponocování, kdy chodíme spát až k ránu, je nezdravé. Jenže luxus v podobě 8 hodin spánku si v dnešní době, kdy se člověk stále za něčím honí, může dopřát málokdo. Jak se ale zachovat v případě, že jde člověk do postele opravdu brzo a přesto nemůže usnout jak dlouho?

Kdo za to může?

Pro začátek je dobré si připomenout, že včasné uložení ke spánku ještě není zárukou, že usnete rychle. Naopak se může stát, že se budete převalovat i několik hodin, v nejhorším případě klidně až do rána. Jestli nemůžete zabrat, je na vině váš mozek.

Proč to tak je? Jednoduše proto, že mozek, i když vy jdete spát, neustále pracuje na plné obrátky a zpracovává všechny možné informace, které jste po celý den čerpali. Co se dá pro lepší usínání udělat?

Vstaňte z postele

Pokud nemůžete dlouho usnout, je to známka toho, že ještě nejste v tzv. spacím režimu. Zkuste si tedy vzít knihu nebo časopis a uklidněte mysl i tělo, aby organismus přešel do spacího režimu.

Sedněte si někam, kde není přímé ostré světlo, a pusťte se do čtení. Ve chvíli, kdy ucítíte, že se vám začínají klížit oči, upalujte zpět do postele a zachumlejte se pod deku.

Přestaňte myslet

Možná vám to přijde směšné, ale nejčastějším důvodem, proč se vám nedaří usnout je to, že až příliš myslíte na to, co jste za uplynulý den nestihli a jaké resty vám zůstávají na další den. Tím nutíte mozek k vyšší činnosti a snižujete tak šanci, že brzy usnete. Pokuste se zkrátka před spaním vypnout, myslet na něco hezkého a uvidíte, že se vám bude usínat mnohem lépe.

Nesledujte čas

Když budete neustále sledovat hodiny a zjišťovat přesný čas, akorát se zbytečně rozptýlíte a podpoříte nervozitu z toho, že ještě nespíte. Jestliže se vám nedaří usnout, otočte budík, ať není vidět, kolik je. Nebude vás tolik stresovat, že je třeba půl druhé ráno a vy stále nespíte, přestože například za dvě hodiny vstáváte.